Sigue el blog por EMAIL. Seguir por EMAIL

lunes, 9 de mayo de 2016

Arthur Paes: Vastgoedmiljonair Paes wordt afgeperst


AMSTERDAM - Vastgoedmiljonair Arthur Paes gaat aangifte doen tegen de huurmoordenaar die hem in opdracht van een Rotterdamse ex-werknemer had moeten vermoorden.
    Dit meldt Paes naar aanleiding van de recente publicaties in De Telegraaf over het moordplan dat Rotterdammer Jan W., voormalig directeur van Paes’ hotel in Ghana, samen met een ex-crimineel tegen hem zou hebben beraamd. W. betaalde de huurmoordenaar enkele duizenden euro’s voor de aanschaf van een wapen en een motorscooter. Deze nam de gesprekken over de voorgenomen liquidatie echter stiekem op en stapte er vervolgens mee naar de politie. Jan W. werd kort daarop gearresteerd. Inmiddels loopt er een strafrechtelijk onderzoek tegen hem wegens het aanzetten tot moord.
    De betrokken ex-crimineel meldde zich afgelopen weekend bij de Limburger Paes. “Hij wil geld van mij hebben omdat hij beweert mijn leven te hebben gered. Hoor je dat: mijn leven gered! Dit is toch niet te bevatten? Hij heeft geld aangenomen om mij dood te schieten. Waarom is deze man niet ook gelijk aangehouden? Ik heb inmiddels de recherche ingelicht van deze afperspoging. Zodra ik weer in Nederland ben ga ik ook tegen hem aangifte doen”, briest Paes aan de telefoon.
    Het Openbaar Ministerie in Rotterdam zegt van de politie nog niets over de afpersing te hebben vernomen. “Wij wachten de eventuele aangifte af”, aldus een woordvoerster.
    Publicar un comentario